Безпека в Інтернеті

БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ

2022-2023 н. р. 
#SID2023, #SaferInternetDay
 Учасники освітнього процесу Бердичівського міського ліцею 15 Житомирської області долучилися до заходів з нагоди дня безпечного Інтернету! 
   У ліцеї здобувачі освіти виконували інтерактивні вправи, створювали листівки до дня безпечного Інтернету, виконували веб-квест, а також були учасниками онлайн-марафону до  дня безпечного Інтернету.
Ми дбаємо про свою безпеку в Інтернеті! 🛡️🇺🇦







7 лютого 2023 року відбувся онлайн-марафон до дня безпечного Інтернету  за підтримки Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації.
Під час марафону були представлені можливості цифрових інструментів та платформ Google для безпечного перебування в Інтернеті.
#ФлешмобДеньБезпечногоІнтернету2023
#ДБІ2023inUA


             Відео про безпеку вІнтернеті

Заходи до   Д н я   б е з п е к и   в   І н т е р н е т і тематичного тижня,



присвяченого вивченню

і н ф о р м а ц і й н о - к о м у н і к а ц і й н и х   технологій та
фізико-математичних наук 

Граючись, навчайся!
Міжнародний день безпечного Інтернету відзначають у другий вівторок лютого.

У 2020 році, 11 лютого - Міжнародний день безпечного Інтернету.

     То ж не упусти можливість завітати до захоплюючого світу гри і дізнатися, що варто знати про Інтернет та багато іншого на порталі "Про Інтернет", Мережних академій CISCO та інших цікавих пізнавальних інформаційних ресурсах. Долучайтесь до захоплюючих веб-квестів, тестувань та інтерактивних ігор!

Здобувачі освіти Бердичівського міського ліцею № 15 щороку приєднуються до Всесвітнього дня безпечного Інтернету, організовуючи веб-квести, інформаційні хвилинки, уроки-тренінги, диспути. 
Метою проведення різноманітних заходів з теми "Безпека в Інтернеті" є  поширення знань про безпечне, відповідальне і позитивне використання цифрових технологій для дітей та молоді.



Учасники освітнього процесу БМЛ № 15 долучилися  до Всеукраїнського онлайн-уроку з нагоди Дня безпечного Інтернету 2021!
Під час заходу учасники спільно виконували вправи у віртуальних кімнатах, розглядали ключові принципи мережевого етикету й безпечної поведінки, отримали рекомендації щодо обережності й відповідальності під час роботи в інтернеті. 



1) Для здобувачів освіти 5-7 класів навчання:



 1.ЗДОБУТТЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ВІДОМОСТЕЙ НА ІНФОРМАЦІЙНОМУ РЕСУРСІ "Про Інтернет" http://prointernet.in.ua/ ЗА ТАКИМИ НАПРЯМКАМИ:
·                     ТЕХНІЧНІ АСПЕКТИ
·                     ІНФОРМАЦІЯ В ІНТЕРНЕТІ
·                     СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ
·                     ЦИФРОВЕ СПОЖИВАННЯ.
    2. Інтерактивна гра "ПОДОРОЖ НА АСТЕРІКС".

    3. ЗДОБУТТЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ВІДОМОСТЕЙ НА ІНФОРМАЦІЙНОМУ РЕСУРСІ 
"On-ляндія - Безпечна веб-країна"https://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm
А також тестування за посиланням: https://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/quiz_ks3.htm

Термін виконання: 24.02.2020-28.02.2020


2) Для здобувачів освіти І-IV курсів навчання (8-11 класів):

1. ВЕБ-КВЕСТ "БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ" за адресою https://bloggertrainingblogger.blogspot.com/p/blog-page_23.html ЗІ ЗДОБУТТЯМ ІНФОРМАЦІЙНИХ ВІДОМОСТЕЙ ЗА НАПРЯМКАМИ:
·                     вивчення інформаційно-психологічної безпеки особи і впливу комп'ютерних технологій на психіку людини
·                     вивчення інформаційного права і інформаційної безпеки
·                     найпоширеніші класи комп’ютерних вірусів, сучасні засоби антивірусного захисту та можливості декількох програм, інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп’ютер від інших інтернет-небезпек
·                     які послуги надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет; правила мережевого етикету.
Деталі на тематичній сторінці за посиланням: ВЕБ-КВЕСТ "Безпека в Інтернеті".

2. ОНЛАЙН-УРОК "ІНТЕРНЕТ: ЯК БЕЗПЕЧНО ГРАТИ, НАВЧАТИСЯ І ПРАЦЮВАТИ", за підтримки Державного університету "Житомирська політехніка" та Міжнародних академій CISCO,
(реєстрація за посиланням: https://www.netacad.com/portal/web/self-enroll/c/course-967396)

   5-25 лютого з нагоди Дня Безпечного Інтернету 2020 під гаслом «Разом за безпечний та кращий Інтернет!» Програма Мережних академій CiscoКіберполіція України та провідні університети країни за підтримки ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" запрошують школярів 8-11 класів, учнів професійно-технічних ліцеїв та студентів коледжів приєднатися до онлайн-уроку "Інтернет: як безпечно грати, навчатися і працювати".


Термін виконання: 24.02.2020-28.02.2020



3) Для усіх охочих 
ВЕБ-КВЕСТ "БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ! БМЛ №15" у групі мережі Facebook.com https://www.facebook.com/groups/639579003475055/

Запрошуємо вас взяти участь у веб-квесті   "Безпечний інтернет".
У наш час кожен школяр знає, що таке Інтернет, практично у всіх вдома є комп'ютер, підключений до мережі. Однак, з кожним роком зростає число небезпек, які можуть підстерігати нас у віртуальній реальності.
Цей проєкт присвячений проблемі безпечної, коректної та комфортної роботи в мережі Інтернет.

Проєкт передбачає долучення учнів 5-11 класів і вчителів, а також усіх охочих.

Термін актуальності: 26.02.2020



УВАГА! КВЕСТ!

ВЕБ-КВЕСТ "БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ"

Пам’ятка для учасників веб-квесту

1.         Познайомтеся з темою і проблемою квесту.
2.   Виберіть одну із запропонованих ролей.
3.   Познайомтеся із завданнями своєї ролі.
4.   Вивчіть список ресурсів.
5.   Складіть план пошуку інформації згідно своєї ролі.
6.   Досліджуйте інформаційні ресурси згідно своєї ролі.
7.  Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі.
8.  Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.
9.  Обговоріть результати роботи в мікрогрупі.
10.Підготуйтеся до захисту веб-квесту.

Критерії оцінювання роботи
над завданнями квесту


Розуміння
завдання

Включені матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; використовується одне джерело, зібрана інформація не аналізується і не оцінюється (
Середній)

Включаються як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що не мають відношення до неї; використовується обмежена кількість джерел 
(Достатній)

Робота демонструє точне розуміння завдання (
Високий)


Виконання завдання

Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати інформацію (
Середній)

Не уся інформація узята з достовірних джерел; частина інформації неточна або не має прямого відношення до теми (
Достатній)

Оцінюються роботи різних періодів; висновки аргументовані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; використовується інформація з достовірних джерел (
Високий)


Результат роботи

Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання (
Середній)

Точність і структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо виражена власна позиція і оцінка інформації. Робота схожа на інші учнівські роботи (
Достатній)

Чітке і логічне представлення інформації; уся інформації має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу, визначеність позиції (
Високий)


Творчий підхід

Учень просто копіює інформацію із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему; робота мало пов'язана з темою веб-квеста (
Середній)

Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться виведень (
Достатній)

Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і виражає точку зору мікрогрупи (
Високий)


Роль. Психолог

Ви — психолог, який займається вивченням інформаційно-психологічної безпеки особи і впливу комп'ютерних технологій на психіку людини.
Завдання:   
Психолог повинен знати у чому виявляється інтернет-залежність, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі, та що собою представляє кібернасилля.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.           Які симптоми інтернет-залежності?
2.           Що робить Інтернет притягальним як засіб "відходу” від реальності?
3.           Що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини?
4.           Що таке кібер-хуліганство?
5.           Що таке кібер-булінг?
Використовуйте для пошуку такі джерела:
https://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
http://uk.wikipedia.org — енциклопедія
http://tsn.ua — всі новини про інтернет-залежність
http://it-tehnolog.com — про інтернет-залежність
http://netiquette4uth.blogspot.com — про веб-спілкування
http://psiholog.com.ua — про кібер-буллінг
http://bezpeka.kyivstar.ua — безпечний інтернет
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка (альтернативна форма реалізації - СПІЛЬНА Google-презентація з наданням спільного доступу, розміщена на персональному блозі кожного учасника).


Роль. Юрист

Ви юрист, який займається вивченням інформаційного права і інформаційної безпеки.
Завдання:
Завдання юриста — це розглянути правові аспекти інтернет-піратства, порушення авторського права та як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.Чи можна на своєму сайті розміщувати викачані з мережі картинки, тексти, музику?
2.Що таке плагіат?
3.Що таке інтернет-піратство?
4.Що буде, якщо користуватися неліцензійними програмами, викачаними з Інтернету?
5.Які наслідки може призвести порушення авторських прав?
Ресурси для роботи:
http://www.patent.net.ua — Відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності
http://uk.wikipedia.org — Порушення авторського права
http://udau.edu.ua — Комп’ютерне піратство: методи і засоби боротьби
http://zakon1.rada.gov.ua — Конвенція про кіберзлочинність
http://zakon.rada.gov.ua — Про захист суспільної моралі
http://www.google.com/intl/uk/goodtoknow — Поради щодо контролю даних в Інтернеті
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка (альтернативна форма реалізації - СПІЛЬНА Google-презентація з наданням спільного доступу, розміщена на персональному блозі кожного учасника).


Роль. Консультант з програмного забезпечення

Завдання:
До обов’язків консультанта з програмного забезпечення входить користуючись даними джерелами охарактеризувати найпоширеніші класи комп’ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того розглянути і інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп’ютер від інших інтернет-небезпек.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.Описати основні джерела вірусів та ознаки зараження комп’ютера ними.
2.Чи одразу всі ознаки проявляються у разі зараження?
3.Порівняти можливості декількох антивірусних програм, вказати їх переваги та недоліки.
4.Що являє собою антиспамове програмне забезпечення?
5. Як убезпечитися від мережевих атак?
6.Які правила треба знати та виконувати, щоб не наражати комп’ютер на небезпеку зараження комп’ютерними вірусами.
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://www.kaspersky.ru — Сайт антивірусної програми Лабораторії Касперського
http://bezpeka.ho.ua — Правила безпечного використання інтернет ресурсів для учнів, про інтернет фільтри та антивірусні програми
http://www.avast.com — Антивірусна програма Avast!
http://www.drweb.com — Сайт антивірусної програми Dr. Web
http://www.lavasoft.com — Сайт виробника анти шпигунської програми Ad-Aware
http://www.nospamtoday.com — Антиспамова програма NoSpamToday
http://www.viruslist.com — Портал інтернет-безпеки
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
http://www.chl.kiev.ua — Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка (альтернативна форма реалізації - СПІЛЬНА Google-презентація з наданням спільного доступу, розміщена на персональному блозі кожного учасника).


Роль. Користувач мережі

Завдання:
До обов’язків користувачів мережі входить описати, які послуги надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет, чи потрібно дотримуватися правил мережевого етикету. Провести дослідження та представити їх і вигляді діаграм.Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.Якими послугами мережі Інтернет ви користуєтеся?
2.Сформулювати правила мережевого етикету.
3.Чи обов’язково дотримуватися цих правил?
4.Що буде, якщо не дотримуватися правил мережевого етикету?
5.Чи можна надавати особисту інформацію на різних сайтах? До чого це може призвести?
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
http://www.chl.kiev.ua — Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
http://www.etika.ru — Про етикет в Інтернеті
http://www.youtube.com/watch?v=MfTGJJmDP50&feature=related — відео про інтернет-безпеку
http://www.viruslist.com — Портал інтернет-безпеки
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка (альтернативна форма реалізації - СПІЛЬНА Google-презентація з наданням спільного доступу, розміщена на персональному блозі кожного учасника).


Веб-квест "Безпека в Інтернеті" у БМЛ № 15!
Сьогодні все більше дітей користується Інтернетом для спілкування, пошуку інформації, ігор, скачування мультимедійного контенту. З розширенням можливостей в онлайні зростають і ризики. 

26 лютого 2020 року серед учасників освітнього процесу БМЛ № 15 було проведено веб-квест "Безпека в Інтернеті". Періодично з'являлися завдання і усі бажаючі відповідали. Завдань було 10. По завершенню квесту було визначено переможців та нагородженно подарунками. Учні залишилися задоволені.



Пам'ятайте про небезпеки, які можуть з вами трапитися в Інтернеті. Дотримуйтеся основних правил безпечної роботи в Інтернеті і тоді все буде ДОБРЕ!!!!! Бережіть себе та свою інформацію!!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Проєкт "Бджоли"

 22 вересня у Бердичівському міському ліцеї N 15 відзначали день БДЖОЛИ. Від 60 до 90% їжі, люди отримують завдяки комахам-запилювачам, і пе...

Популярні публікації