Методика навчання інформатики

 Методика навчання інформатики наука про інформатику як навчальний предмет та закономірності процесу навчання інформатики  учнів різних вікових груп.

 

 Методична система навчання інформатики повинна розглядатись як цілісна система цілей, змісту, методів, засобів і організаційних форм навчання.

 Відповідно до загальних цілей курс методики навчання інформатики повинен забезпечувати розв’язування таких основних завдань:

1.      Визначити та обґрунтувати  конкретні цілі навчання інформатики та зміст відповідного загальноосвітнього предмета середньої школи.

2.      Розробити найбільш раціональні методи й організаційні форми навчання, спрямовані на досягнення поставленої мети.

3.      Розглянути необхідні засоби навчання та розробити рекомендації щодо їх застосування в навчальному процесі.

  Тобто методика навчання інформатики, як і будь-яка інша предметна шкільна методика, повинна забезпечувати розв’язування традиційної тріади питань:

1)      Навіщо вивчати інформатику? (Мета навчання інформатики.)

2)      Що саме слід вивчати? (Зміст навчання.)

3)      Як треба навчати інформатики? (Засоби, методи, організаційні форми навчання.)

  До основних завдань теоретичного курсу “Методика навчання інформатики” належать такі:

·         показати основні компоненти теорії сучасного навчання інформатики у середніх навчальних закладах і на цій основі навчити студентів використовувати теоретичні знання для вирішення практичних завдань;

·         ознайомити студентів із сучасними тенденціями в навчанні інформатики;

·         розкрити суть складових частин і засобів сучасної методики як науки; спрямувати студентів на творчій пошук під час практичної діяльності у школі;

·         сформувати в студентів під час виконання практичних і лабораторних занять професійно-методичні вміння, необхідні для плідної роботи в галузі навчання інформатики;

·         залучити майбутніх учителів до опрацювання спеціальної науково-методичної     літератури, що має стати джерелом постійної роботи над собою з метою підвищення рівня професійної кваліфікації.

  Зміст курсу “Методика навчання інформатики” становлять питання її загальних теоретичних основ (загальна методика навчання інформатики) і питання вивчення окремих розділів, тем (часткова або спеціальна методика навчання інформатики).

  До основних вимог до знань майбутніх вчителів інформатики у галузі методики навчання інформатики можна віднести:

·         розуміння місця і значення методики навчання в професійній підготовці вчителя інформатики;

·         знання основних компонентів методичної системи навчання інформатики в школі та їх взаємозв’язків у навчальному процесі;

·         знання основних компонентів концепції навчання інформатики, а також програм і підручників, розроблених на їх основі; розуміння суті й призначення освітніх стандартів навчання; знання змісту стандартів з інформатики;

·         володіння методикою навчання окремих тем і питань шкільного курсу інформатики;

·         уміння використовувати програмну підтримку курсу і оцінювати її методичну доцільність;

·         знання принципів диференціації навчання інформатики, володіння методикою навчання одного-двох профільних курсів інформатики, що відповідають спеціалізації освіти на старшому ступені в конкретній школі;

·         уміння планувати навчальний процес з інформатики, вибирати організаційні форми і методи, адекватні змістові матеріалу, що вивчається;

·         знання функцій, видів контролю і оцінки результатів навчання, уміння розробляти і використовувати засоби перевірки, об’єктивно оцінювати знання і вміння учнів, коригувати методику навчання за результатами різних видів контролю знань;

·         знання сучасних тенденцій у навчанні інформатики.

Навчальна діяльність студента.

Зміст курсу інформатики дає змогу вчителю не тільки інформувати й опитувати учнів, а й організовувати їх діяльність в атмосфері вільного обміну думками і поглядами.

Учитель застосовує більше активізуючих методів навчання замість переказування абстрактної, «готової» інформації. Форми роботи мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес і мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям. Ефективність і сила впливу на емоції і свідомість учнів значною мірою залежать від умінь і стилю роботи конкретного вчителя.

У курсі інформатики пропонуються такі методи і технології, які активізують навчальну діяльність учнів:

  • робота в парах і невеликих групах;
  • учнівські проекти — індивідуальні й колективні;
  • ситуативні ігри: рольова гра;
  • аналіз аргументів «за» і «проти»;
  • дискусії й дебати;
  • розв'язування проблеми;
  • «мозковий штурм» тощо.


План лекцій з курсу «Методика навчання інформатики»


Професор, завідувач кафедри, доктор фізико-математичних наук











Немає коментарів:

Дописати коментар

Проєкт "Бджоли"

 22 вересня у Бердичівському міському ліцеї N 15 відзначали день БДЖОЛИ. Від 60 до 90% їжі, люди отримують завдяки комахам-запилювачам, і пе...

Популярні публікації